Ne technologijų milžinai yra atsakingi už savo kuriamų skaitmeninių produktų neigiamą poveikį, įskaitant neapykantos nusikaltimus ir padidėjusį savižudybių skaičių. Atsakingas yra reklama pagrįstas verslo modelis, kuriam pritaria jų investuotojai.
Neseniai žiūrėjau Joe Rogano tinklalaidę, kurioje jis kalbėjosi su Tristanu Harrisu. Tai buvęs „Google“ inžinierius ir vienas iš žmonių, prisidėjusių prie dokumentinio filmo “The Social Dilemma” (2020) kūrimo.
Pašnekovai daug kalbėjo apie socialinių tinklų problemas, pvz., manipuliatyvius algoritmus ir tiesioginį jų poveikį politiniam klimatui – viena įdomiausių pokalbių dalių.
Vis dėlto apie ką pokalbyje nebuvo šnekame, tai milijardierius, kurie yra pagrindiniai „Facebook“, „Twitter“, „YouTube“ ir kt. milžinų akcininkai, iš esmės klojantys pagrindą visoms problemoms, su kuriomis dabar susiduriame.
Kas yra pagrindiniai šių įmonių investuotojai? Apie ką jie galvoja? Jei jie nėra psichopatai, kodėl jie neatsiima pinigų iš šių etiškai ydingų įmonių?
Jei neigiamas socialinės medijos poveikis yra toks stiprus, kaip teigiama dokumentiniame filme, kodėl nekalbame apie dramblius kambaryje? Virš 3 000 milijardierių – ne tiek ir daug, belieka tik kiekvieną iš jų pakviesti brandžiam pokalbiui.
Pastaba: jei kiekvienas iš mūsų sekundei sustotume, prieš scrollindami savo šališką feed‘ą arba prieš siųsdami neapykantos kupiną komentarą ir paklaustume savęs „Kodėl iš tikrųjų taip elgiuosi?“, galbūt net nediskutuotume šia tema.
Comments