• Povilas Godliauskas

Empatija – ne pritarti, o suprasti, atjausti ir atliepti

Gerai pagalvokite, kurioje barikadų pusėje stovite, kai pašnekovas pokalbio metu „važiuoja“ ant vadovo, kolegos ar partnerio. ⚠️

Kaip rodo neseniai atliktas tyrimas, antrindami pašnekovui, tik aštriname konfliktą ir sumažiname motyvaciją atleisti bei susitaikyti [1]. Kad nuoširdžiai palaikytume pašnekovą, nebūtina tapti jo sąjungininku. Svarbiausia leisti atvirai kalbėti, „išsiventiliuoti“ jausmus ir susidėlioti mintis. Tai nėra sunku, tereikia užduoti atvirus klausimus, pvz.: ✔️ Kas nutiko? ✔️ Kaip tai verčia Tave jaustis? ✔️ Kuo Tau svarbi ši situacija? ✔️ Kaip galvoji toliau elgtis? Atminkite, kad mūsų kaip pašnekovų užduotis – ne pasmerkti kurią nors pusę, o kantriai išklausyti ir užduoti gerus klausimus. 👌

 

[1] Lemay, E. P., Ryan, J. E., Fehr, R., & Gelfand, M. J. (2020). Validation of negativity: Drawbacks of interpersonal responsiveness during conflicts with outsiders. Journal of Personality and Social Psychology, 119(1), 104–135. https://doi.org/10.1037/pspi0000214