Jau gana ilgą laiką darbo modelis yra tapęs, regis, nesibaigiančių diskusijų tema. Nuotolinis, hibridinis ar visiškai „ofisinis“ darbas – kiekvieno būdo gynėjai pateikia iš pažiūros pagrįstų argumentų.
Tačiau ypač įdomu šiuo klausimu išgirsti ne tik savo burbulo postringavimus, bet ir tyrėjų nuomonę.
Neseniai „PwC“ šia tema apklausė apie 20 000 verslo lyderių ir darbuotojų. Jų išvada tokia: lyginant su darbu biure ar pilnai nuotoliniu būdu, būtent hibridinis darbas labiau didina pasitenkinimą ir produktyvumą.
Labiausiai nustebinusi įžvalga: dirbantieji hibridiniu modeliu jaučia didesnį tapatinimąsi (angl. sense of belonging) su savo įmone nei besidarbuojantys pilnai biure (!) ar nuotoliniu būdu. O šis tapatinimosi jausmas prisideda ir prie didesnio pasitenkinimo savo darbu lygio. Todėl iš darbo biure šalininkų dažnai girdimas argumentas apie didesnį tapatinimąsi su savo įmone, regis, iš tiesų labiausiai praverstų hibridinio modelio gynėjams.
Tyrėjai taip pat pabrėžė, kad hibridinio darbo našumui ir kultūrai svarbu turėti į tikslą orientuotą strategiją. Kitaip tariant, būtina paaiškinti, kodėl pasirinktas tam tikras darbo modelis, remiantis įmonės strateginiais tikslais, o ne tiesiog pradėti vykdyti griežtą politiką. Apklausa rodo, kad nesugebėjimas paaiškinti darbo modelio strategijos, kurioje neatsižvelgiama į darbuotojų poreikius arba nepaaiškinama pilno sugrįžimo į biurą logika, gali kelti pavojų produktyvumui ir griauti komandos kultūrą.
Apskritai, „PwC“ pabrėžia, kad darbuotojai negrįš į biurą penkioms dienoms per savaitę, o įmonėms laikas į hibridinį darbą žiūrėti kaip į naująją normą.
O kaip manote jūs? Jei turite patirties, kiek stipriai tapatinatės su įmone, dirbdami skirtingais būdais?
Comments